top of page

טרנס בתהליך - פרק 6 - מעבדות לחירות

מאת: אור מרוני



חודש וארבעה ימים לניתוח העליון, שיתקיים - בתזמון מושלם - שלושה ימים לפני ערב פסח, היציאה האישית שלי מעבדות לחירות.


אני שנה בתהליך השינוי שלי, חקרתי את עצמי בשנה הזו לעומקי הצרכים והכמיהות. עברתי בסערות ובאשדים קוצפים של רגשות - וחודש וארבעה ימים לפני הניתוח - אני מוכן אליו.


לפני חודש החלטתי שאני רוצה בכל זאת להתנסות בשימוש בהורמון טסטוסטרון, והתחלתי להשתמש בג'ל טסטומקס שמורחים פעם ביום על הזרועות. ההורמון עושה כמה דברים חיוביים: מוסיף שיעור גוף, מעבה את הקול, ממצק שומנים בפנים ובגוף ממיצוק נשי לגברי ובכך משנה את תווי הפנים לגבריים יותר, ובעיקר בתוך יומיים של שימוש, גורם לתחושה שאני צעיר בעשרים שנים לפחות. כאילו טבלתי במעיין הנעורים. טסטו זה החיים חברים :)


התחלתי את השימוש בו במחשבה - שלא יתאים - לא חייב להמשיך. אבל אין מצב שאי פעם אפסיק. זו תחושה ממכרת של אנרגיה. לא משנה כמה הרגשתי בן ואז גבר כל חיי, מהרגע שהתחלתי עם הטסטוסטרון - אני באמת יודע מה זה להיות גבר בתחושת הגוף. וואו, קופחתי כל השנים על ידי הטבע :)


אחרי שעניתי לעצמי על כל השאלות ואחרי שהתמודדתי עם היציאה מהארון מול אשתי, המשפחה הקרובה, החברים, המטופלות/ים שלי ושאר העולם, אני סוף סוף במקום של שלווה פנימית גדולה. היציאה מהארון החשובה והמשמעותית ביותר הייתה מולי, במיליון שאלות ששאלתי אותי כדי לוודא שאני שלם עם ההחלטה הזו. בשבוע האחרון, לאחר שכל השאלות נענו בי - אני חווה לראשונה בחיי חיבור מלא בין האיש שאני ובין הגוף אליו אגיע בעוד כחודש.


חיבור שכמהתי אליו לאורך כל חיי.


במהלך השנה האחרונה הגיעו אליי לטיפול לא מעט טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות, זו הייתה תחושה שהיקום שולח אליי את מי שאעזור להן/ם בתהליך שלהן/ם, ובדרך אלמד ואשקף לי את התהליך שלי. כמטפלים זה קורה כל הזמן - האישי מקשיב היטב לנאמר בחדר הטיפולים. הדרך בה סייעתי למטופלים/ות שלי להתמודד עם המסע שלהן/ם, לימדה אותי להתמודד עם המסע שלי. זה שילוב מרגש ומעצים.


מהגאווה שלי בנחישות שלהן/ם להשתחרר מהדיספוריה ולהתקדם אל הביטוי העצמי המושלם שלהן/ם בעולם הזה, שאבתי לא מעט אומץ להתקדם בשלי. מפה אני מודה להן/ם על הזכות להיות בעבורן/ם וללמוד בדרך.


בעוד חודש וארבעה ימים אכנס לחדר הניתוח. היקום היה טוב אליי. לאחר שהבנתי שדרך הוועדה לשינוי מגדרי אצטרך לחכות המון זמן לניתוח בחינם (טרנס שאני מכיר קיבל תאריך לעוד 3 שנים), החלטתי לבצע את הניתוח באופן פרטי.


והוא יקר. מאוד יקר. 25,000-30,000 ש"ח.


יש שני סוגים של ניתוח עליון: כזו שמעצב חזה גברי, מקטין את שטח הפטמות ומחזיר אותן למקום הנכון (בניתוח חייבים להוציא את הפטמות). וכזה שמעצב חזה גברי בלי להשיב את הפטמות.


החזרת הפטמות דורשת את עיצובן מחדש (גודל) ואת הצבתם במיקום המדויק החדש. הפטמות שמנותקות מהעצבים אליהן הן חוברו בעבר, ברוב המקרים לא יפתחו תחושתיות ובמקרים לא מעטים יידרשו ניתוחי תיקון בשל דחייתן על ידי הגוף.


מכיוון שאני במשקל יתר, עם לחץ דם גבוה וסוכרתי, החלטתי שאין טעם להשיב את הפטמות שבסיכוי גבוה - לא תיקלטנה בחזרה בצורה מיטבית. במקומן אבצע בעוד כחצי שנה קעקועים רפואיים שנראים בדיוק כמו פטמות. עוד לפני שאקעקע אותן, איעזר במדבקות מיוחדות של פטמות שמציבים במיקום המיועד ובכך מקבלים אינדיקציה לגודל, צבע ומיקום שמדויקים לכל מנותח.


ההבדל בפרוצדורות גם יחסוך זמן ניתוח יקר תחת הרדמה וכסף. יקר כבר אמרתי.


ככה נראית פטמה מקועקעת



המנתחת שלי היא הד"ר ראניה אלח'טיב פארום - ראש המחלקה הכירורגית פלסטית בבית החולים בני ציון. בחרתי בה כי היא אישה, כי היא פמיניסטית, כי היא הערביה הראשונה שנבחרת לראש מחלקה בישראל, כי בני ציון קרוב לבית וכי ראיתי צילומי ניתוחים קודמים שהיא ביצעה ואני סומך עליה לחלוטין.


בעוד חודש וארבעה ימים, הד"ר אלח'טיב תסייע לי לצאת מעבדות לחירות, מ-57 שנים של חיים בגוף הלא נכון, אל שארית חיי בגוף ובמגדר שנכונים לי.


אני בהמתנה, בהתרגשות ובהודיה לקראת התהליך.


אם מצאת את עצמך בדברים שכתבתי, אני מזמין אותך להתקשר אליי ולהיעזר בי כמטפל בדרך שלך.

אור - 052-5634826




Ⓒ כל הזכויות שמורות לאור מרוני





405 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page